Over MaakBaan en Diane Koster


Met MaakBaan help ik mijn klanten om hun potentieel te benutten en werk te krijgen dat bij hen past. Met professionele hulpmiddelen en technieken, maar vooral met persoonlijke aandacht, leert de klant zichzelf beter kennen en kan het doel bepaald worden waar hij of zij heen wil groeien. MaakBaan gebruikt gedragsanalyses, motivatie-analyses en competentietests om de klant op een efficiënte manier zelfinzicht te geven. De resultaatgerichte coaching van MaakBaan begint bij het nu en helpt de klant om de stappen te laten nemen naar ander werk of anders werken.

Zakelijke dienstverlening en ICT


Mijn klanten zijn directeuren, managers en professionals in de zakelijke dienstverlening, met name de ICT. Door het vele denkwerk dat deze functies in deze branche met zich meebrengen, wordt vergeten te luisteren naar het gevoel. Vragen als, waarom doen medewerkers niet wat ik wil, waarom lopen dingen anders dan ik heb gepland of wat is een goede stap in mijn carrière kun je niet alleen met nadenken beantwoorden. Ik help mijn klanten te voelen waar de antwoorden liggen.

Als interim manager


help ik bedrijven om te verbinden. Zo heb ik in het project voor de Stichting Worden Wie We Zijn, verbindingen gelegd tussen de diverse uitvoerende partijen en het beleid van UWV, Ministerie van SZW en het bestuur van de Stichting zelf. De projecten die de Stichting heeft uitgevoerd liepen tegen de grenzen van deze instanties. Ik heb als interim manager de partijen enthousiast weten te maken en op zo’n manier van informatie voorzien, dat zij voorbij hun grenzen gingen en medewerking verleenden aan de activiteiten van de Stichting. De rol van mediator en coachend projectleider past mij.

Overige managementervaring


Van 1996 tot 2004 had ik een management positie bij het Informatiseringbedrijf IMN. Hier heb ik ervaring opgedaan met het managen van instroom, doorstroom en uitstroom. Binnen dit bedrijf kon ik mij ontwikkelen als manager met oog voor de passie van de medewerkers. Ik kon ervaren dat als een medewerker doet waar hij goed in is, hij helemaal opbloeit en de klanten zeer tevreden zijn. Als manager kan je niet meer wensen dan dat! Plezier in je werk begint bij het inzicht van de medewerker dat hij weet waar hij goed in is en wat hij nodig heeft om dit te kunnen laten zien. Een thema dat vandaag de dag nog steeds zeer actueel is doordat bij veel bedrijven “Het nieuwe werken.” geïntroduceerd wordt.

Over Diane Koster


Ik ben 8 november 1962 geboren in het Noord-Hollandse Westfriesland, als middelste van 5 kinderen in een ondernemersgezin. Na mijn Atheneum ging ik studeren in Hilversum aan de HTS voor FijnMechanischeTechniek waar ik als eerste vrouw op mijn 22e, mijn diploma haalde in 1985. Daarna werkte ik als automatiseringsdeskundige 11 jaar in functies zoals Programmeur, Ontwerper, Tester, Database Administrator, Informatie Analist en Projectleider bij diverse Automatiseringsbedrijven. Sinds 1996 werk ik als (Interim) Manager en Personal Coach. Ik ben getrouwd met Gerard Klein en we hebben twee kinderen, Vivian (1993) en Jeroen (1994).

Persoonlijk CV


Het CV van Diane Koster in een vorm die te gebruiken is voor organisatie advies opdrachten. CV Diane Koster