De MaakBaan methode

De MaakBaan methode is afgelopen 10 jaar ontstaan doordat de klanten van MaakBaan graag antwoord wilden op de vraag: Wat voor werk past het beste bij mij en hoe kan ik ervoor zorgen dat ik dat werk ook krijg. De MaakBaan methode bekijkt drie aspecten van de klant: het gedrag, de motivatie en de capaciteiten. Ook wel wie ben je? wat wil je? en wat kan je? genoemd. Meestal beginnen we met wie ben je? Dat is een introductie op wat wil je? De motivatie (het antwoord op de vraag Wat wil je?) is het belangrijkste in je werk (en ook in je leven).
Weten wie je bent
MaakBaan houdt van snel tot de kern van de zaak komen. Waarom 4 gesprekken houden om erachter te komen wie je bent als je het ook met een assessment en 1 gesprek kan bereiken? Dit is sneller, efficiënter en je kan het rapport nog eens na lezen en laten lezen door een ander. Bovendien ben je met een assessment onafhankelijk van de ”mening” van de coach, omdat het referentiekader groter is dan het klantenbestand en opleiding van de betreffende coach. Omdat MaakBaan een assessment methodiek gebruikt die gebaseerd is op een duidelijke theorie, leer je niet alleen jezelf kennen, maar geeft dit traject je ook handvaten om je omgeving beter te leren kennen. Dat is dus de aan pak van MaakBaan: snel tot de kern komen en een onafhankelijk beeld vormen van wie jij bent, met een duidelijke methodiek.

Weten wat je wilt
Dit is het belangrijkste onderdeel van een coachtraject. Als je weet wat je wilt, weet je namelijk waar jij energie van krijgt. Waar jij je bed voor uit komt. Of van de bank af. MaakBaan gebruikt hier ook een methodische aanpak, zodat je jouw passie als het ware kunt meten ten opzichte van de rest van Nederland.

Resultaatgerichte of oplossingsgerichte coaching